Seznamte se s OK - VRC
Další z oceněných je Z526M
Z-526M OK-VRC se narodil jako prostý Zlín Z-326 s výrobním číslem 0909, a hned zkraje byl určený na export. Že je to mimořádné letadlo se projevilo již datem jeho záletu, který proběhl 6.6.66. Díky exportnímu určení mu nikdy nebyla přidělena československá registrační značka, pouze záletová, a tedy první jeho identita byla F-BNMX. Pokud je známo, létal dalších několik let v soukromých rukách, aby byl v roce 1977 odstaven s náletem pouhých cca 350h.
Počátkem 90.let byl převezen zpět do vlasti, přestavěn na Z-526M (což obnášelo zástavbu motoru M-137A, vrtule V-503A a přesunutí hlavního pilotního místa ze předního na zadní sedadlo) a poté do roku 2006 byl provozován na Slovensku v aeroklubu Holíč jako OM-VOR.
Následně se ocitnul v Polsku jako SP-KSM, kde po dvou letech došlo z ne zcela jasných příčin těsně po vzletu k vysazení motoru a při následném nouzovém přistání k rozsáhlejšímu poškození, z nějž nejvážnější bylo uražení větší části pravého křídla.
Letoun byl tehdy opětovně dovezen do ČR a odkoupen soukromým majitelem. Opravu, spočívající mj. v instalaci nového pravého křídla, provedla spolu s GO firma Zlin-Avion v roce 2010. Majitel se rozhodl pro aplikaci retro zbarvení, vycházející z dobových kabátů stříkaných na letouny zrovna v době, kdy byl vyroben. Stejně tak byla zvolena nová registrační značka odpovídající době vzniku, kdy písmeno V značí rok výroby (1966), R značí typ (Z-526) a C... C se prostě líbilo. Bohužel až poté se zjistilo, že v té samé době jedna Z-526 OK-VRC již v Československu létala, sice ne dlouho (mezi únorem a dubnem 1967), neb šla brzy také na export, ale stačila získat nesmrtelnost vystupováním ve filmu Nebe pro Trenéra, kde létá s Chrudimskou čtyřkou. Nejedná se tedy o stejný letoun, jak si mnozí myslí, nýbrž o letoun výrobního čísla 1013, který posléze skončil v Rumunské Socialistické Republice jako YR-ZLC.
Novodobý Z-526M OK-VRC v.č.0909 tedy po GO létal pět let na letišti ve Slaném spolu se svojí starší sestřičkou Z-326M OK-OTD, poté se s ním majitel přesunul definitivně na letiště Plzeň-Líně, kde tvoří součást sbírek spolku Classic Trainers, kde je využíván k základnímu výcviku pilotů historických letadel, k výcviku akrobacie, kondičním letům a k občasným aerovlekům.