3. závodní den: Den horských blech
Vážně nevážně pojaté zpravodajství z etapového závodu Tour de ISO4210 od našeho zahraničního zpravodaje. Tímto bych rád pobavil a zároveň vyjádřil velký dík všem mým Startérům.
Chcete se stát součástí profesionálního týmu a přepsat historii cyklistiky? Přispějte na Dřeváka a postavte se tak na start etapového závodu Tour de ISO4210.
Od našeho zahraničního zpravodaje. Ehm. Z důvodu "vyváženosti zpráv" tentokrát od zpravodajky, módní stylistky.
4. etapa - Na programu dne byla první horská etapa slibující napínavou podívanou. Už na startu bylo vidět, že to některé týmy v rámci průhlednosti financování a transparentnosti přípravy závodníků zbytečně přehánějí. Bílé nízkogramážní elasťáky jsou toho příkladem.
Ale zpět k závodu. 175 kilometrů dlouhá etapa s obávanou cílovou horou K3 (2140 m n. m.), mezi závodníky přezdívanou "Bleší hora", měla napovědět, kdo bude moci pomýšlet na celkové vítězství. První tři hodiny kontrolovali špici pelotonu týmy Sky, Trek, Movistar a BMC.
Na 120 kilometru ujela z hlavního pole malá skupinka v čele s Janem Bártou. Jejich pokus zhatil sílící vítr. Po patnácti kilometrech byli opět všichni pohromadě. Zatažená obloha nevěštila nic dobrého, obzvlášť pro cyklisty v bílém. Peloton se začal trhat. Ve vedoucí dvacetičlenné skupině nechyběli Contador, Froome, Nibali, Quintana a jejich superdomestici. Byli tu také specialisté na jarní klasiky - Štybar, Degenkolb nebo Van Avermaet. Táhlé, větru odkryté, stoupání na úpatí kopce si vybralo první daň. Na boční poryv větru doplatil Froome, který byl katapultován do škarpy. Ihned sice vyskočil, ale prasklý zadní ráfek ho donutil počkat na doprovodné vozidlo. "Bleší hora" si vybrala svou první daň. Dalších deset kilometrů se favorité jen hlídali. Pak zaútočil Nibali, rychle si vytvořil komfortní náskok a zdálo se, že je rozhodnuto. Na 22 % stěně si Nibali chtěl podřadit. A ouha. Špatně seřízená přehazovačka se dostala do výpletu, který ji nemilosrdně useknul. Jeho italský mechanik bude mít večer asi co vysvětlovat.
Posledních devět kilometrů. Quintana, nebo "El Pistolero" Contador? Španěl vypadá svěže a na kole doslova tančí. Vláček se natahuje, superdomestici pomalu ztrácí kontakt. Trochu jako přízrak se na konci skupiny nečekaně drží Petr Jedlička. Závodník statné postavy specializující se spíše na rovinaté klasiky plné zrádných kostek - pavé. "Lokomotiva", jak mu kolegové přezdívají, nikdy v kopcích moc nezářil. Perličkou je, že do Dřevák Pro Racing Teamu se nedostal kvůli svým výsledkům, ale pro své příjmení. Ze zákulisních informací však víme, že se na tuto sezónu připravoval několik týdnů v horách Nepálu. Dnešních 2140 metrů nad mořem by pro něj nemělo znamenat ani základní výškový tábor. Přesto po dalších dvou kilometrech Petr odpadá. El Pistolero dál tančí a jeho tempu už nestačí ani Quintana.
Začíná hustě pršet. V 1800 metrech už padá déšť se sněhem. Teplokrevný Španěl tuhne jak želva v chladničce a do čela se dostává Quintana. "Lokomotiva" drtí vražedný převod a je stále na třetí pozici. A je rozhodnuto. Quintana letí pro etapové vítězství. Zbývají tři kilometry. A pořád chčije a chčije.
Tak tohle přátelé opravdu nikdo nečekal. Chybí tu silnice. Nově položený asfalt je pryč. Strhla ho přívalová voda. Místo toho všude leží haldy odpadků. Je to jasné. Odpadky nasypané z úsporných důvodů pod tenkou vrstvu asfaltu nabobtnaly a pravda vyšla napovrch.
Dva kilometry. Quintana má potíže, zřejmě defekt, ale jede dál. Contador se třese zimou, v tom bordelu ležícím na zemi na něj začíná dotírat Jedlička. Rozsekaná necesta mu zřejmě sedí. Dav fanoušků podél cesty šílí. Zdá se, že Petr si razí cestu davem lépe než padesátikilový Quintana a Contador. Zmatený Quintana odbočuje na starou vyasfaltovanou cestu, zřejmě v domnění, že vede do cíle. Contador, nebo Jedlička. Oba borci jedou těsně vedle sebe. A je tu cílová páska. Contador zvedá vítězně ruce nad hlavu.
Je dobojováno, oba závodníci padají vysílením na zem. O minutu později se na cílové tabuli objeví "Stage winner: Peter Jedlicka". Výsledek potvrzuje i cílová kamera. Petr jel celou etapu na širších pláštích. Ty dva milimetry rozhodly. Za vítězství si odnáší hlavní cenu "kolo na týden", takže může dalších 7 dnů pokračovat v závodu.