Vybráno500 Kč(1 %)
Základní informace
Light Keeper je survival hra s otevřeným světem, která se zaměřuje na pohlcující a hardcore zážitek inspirovaný hrou Darkwood. Hra vás postaví do role Light Keepera, který přišel do nebezpečné oblasti, aby pomohl přeživším uniknout. Vaším cílem je získávat předměty v otevřeném světě a plnit určité aktivity, které vám pomohou postavit vysílačku, abyste mohli přivolat pomoc a hru dokončit.
Pro ochranu Vašich osobních údajů automaticky nenačítáme obsah třetích stran bez Vašeho souhlasu.
Chcete načíst obsah z webu player.vimeo.com?
Datum vydání
Plánované datum vydání je v srpnu tohoto roku. Hra by teda v nejlepším případě měla vyjít během tohoto léta, nejpozději do konce tohoto roku. Ovšem nechci dávat přesné datum. Hru chci vydat v co nejlepším stavu a dodělanou. Spousta dnešních nových her vychází ve špatném stavu, tomu bych se rád vyhl a raději si dal na čas a ujistil se, že vše je jak má být. Hra bude vydána na platformu Steam s cenovkou 10 euro (cca 260 korun).
Důvod podpory
Přestože se mi zatím podařilo mnoho věcí udělat sám nebo s využitím jiných assetů, finanční podpora mi velmi zjednoduší vývoj a umožní hru vydat v co nejlepším stavu. Jelikož stále studuji a momentálně dokončuji magisterské vzdělání, nemám dostatek financí abych si vše mohl dovolit sám. Zároveň jsem primárně programátor a nedokážu pracovat s grafikou, vše tedy čerpám z jiných zdrojů a to samozřejmě znamená finanční výdaje.
Jakákoliv příspěvek bude uvítán a budu si cenit jakékoliv podpory. Nezáleží na tom, kolik přispějete, vaše pomoc pomůže ve vývoji a dokončení hry. Vždy jsem si chtěl splnit sen, a to sice mít svojí vlastní hru na Steamu. Ať už hra dopadne jakkoliv, je důležité se o to pokusit. Snažím se nedržet sterotypů a vytvořit hru, která se bude aspoň trochu odlišovat od ostatních. Hru se nesnažím cílit na větší publikum, ale pro opravdové fanoušky tohoto žánru.
Na co budou peníze využity
Z hlediska co největší transparentnosti, získané peníze budou použity zejména na:
- Zvukové efekty a hudbu do pozadí, tato položka bude tvořit největší procento výdajů
- Nové RAM, možná CPU - vývoj hry probíhá v Unity Enginu a jako každý herní engine je nejvíce náročný na paměť a procesor. V moment co projekt nabral větších rozměrů, jen pouhé uložení nebo načítání projektu může trvat celou minutu, což jsou velmi časté činnosti a je to velmi otravné. Celý proces to velmi komplikuje a zpomaluje. Větší množství paměti a silnější CPU mi umožní plynulejší vývoj
- Další assety, především příroda, budovy, postavy, ikony, inventář, mapa apod.
- Marketing, především trailery a vše co bude potřeba na propagaci hry
- Steam page (2500 korun)
- Ostatní...
Klíčové herní mechaniky
- Hra vás nedrží za ruku a nic vám neříká, ve hře nejsou žádné ukazatele a vše je řízeno pouhým prozkoumáváním. Light Keeper je zaměřen na hardcore hráče a jeho hlavní inspirací je hra Darkwood.
- Všechny hlavní cíle se dozvíte a máte zobrazeny již na samém začátku hry ve vašem deníku. Vaším cílem je tyto cíle najít a splnit v otevřeném světě a je jen na vás, jaký přístup k plnění daných cílů zvolíte. Můžete se jen toulat po světě, chytat ryby, lovit zvířata, prozkoumávat.
- Musíte se starat o přeživší, musíte udržovat potřebu vody a jídla všech nad určitou úrovní, aby nezemřeli, stejně jako jejich reputaci, kterou ovlivňujete plněním vedlejších aktivit.
- Tábor přeživších je každou noc napadán. V podzemí tábora můžete ukrýt několik přeživších, abyste je zcela ochránili. Ne všichni se však do skrýše vejdou. V noci se musíte do tábora vracet a bránit ho. Musíte rozhodnout, kdo dostane kolik jídla a kdo půjde na noc do bunkru. Musíte správně hospodařit s časem, abyste mohli získat všechny zásoby potřebné k přežití a zároveň se vrátit do tábora a pomoci přeživším. Návrat na noc ovšem není povinný, ale zůstat přes noc venku může být velmi nebezpečné, protože se zde množí obrovské množství příšer.
- Light Keeper usiluje o naprostou svobodu v tom, co chcete dělat. Celá mapa je otevřená a přístupná od samého začátku. Čím více ji budete prozkoumávat, tím více narazíte na zajímavé oblasti a tím více kořisti získáte. Teoreticky můžete hru dohrát pod jednu hodinu, ale v závislosti na vašem přístupu ji můžete hrát i 10 hodin. Mapa je přizpůsobena tak, aby každá její část nabídla unikátní mechaniku. V jedné oblasti se mohou objevovat blesky, kterým musíte uhybat, další nabízí jedovatá jezera, kde se musíte držet v uzkých cestách zatímco na vás útočí nepřátelé, v další oblasti zas skoro nic nevidíte.
- Light Keeper se zaměřuje na správu inventáře. Máte málo místa a snadno se vám může stát, že ho přetížíte. Musíte se rozhodnout, zda si s sebou do tábora vezmete jídlo, vodu, součástky pro vylepšení postavy, nové zbraně, vylepšení pracovního stolu nebo předměty pro postup v příběhu.
- Light Keeper se snaží o pohlcující prostředí, smysl pro detail a odlišné oblasti, jako jsou lesy, zahrady, bažiny a další. Hra se snaží ukázat, co vše je možné dosáhnout za použití prostého pixel-artu.
- Na začátku dostanete prázdnou mapu a všechny jednotlivé oblasti se na mapě objeví, až když je najdete. Také není vidět vaše poloha, takže jste nuceni se orientovat v tom kde se nacházíte. Mapa a prostředí je speciálně přizpůsobena tomuto faktu, najdete zde řeky, cesty a další oblasti dle kterých se lze zorientovat.
- Svět je plný nebezpečných příšer, NPC, miniher, hádanek a easter eggů. Když zemřete, veškerá nebo část vaší kořisti zůstane tam, kde jste zemřeli.
Pro ochranu Vašich osobních údajů automaticky nenačítáme obsah třetích stran bez Vašeho souhlasu.
Chcete načíst obsah z webu player.vimeo.com?
Obtížnosti
Hra nabídne tři základní obtížnosti:
- Klasická - neomezený počet životů, pokud zemřete, část vaší kořisti zůstane ve vašem inventáři
- Dobrodruh - 5 životů, pokud umřete, všechna kořist zůstane na místě smrti
- Light Keeper - stejná jako dobrodruh, ovšem pouze s 1 šancí na dokončení hry
Hotové funkce
Většina skriptů je již hotová a byla vytvořena na samém začátku vývoje. Hra již obsahuje například:
- Denní a noční cyklus
- Systém inventáře
- Systém lootění
- Systém umírání
- Systém pohybu (plížení, sprint, chůze, rollování, dynamické míření)
- Systém atributů (životy, hluk, zašpinění, vytrvalost)
- Imerzivní systémy (mazání obrazovky závislé na % vytrvalosti, zakrvácení obrazovky závislé na % životů apod.)
- Detaily (vítr reagující na trávu, automatická generace stínů, hráč zanechává stopy na souši a ve vodě, až moc široké objekty se částečné odhalí pokud je hráč za nimi, objekty reagující na projektily, nesmrtelné snímky při rollování apod.)
- Střelba a systém munice
- Systém surovin (jídlo, voda apod.)
- Dialogový systém
- Systém pastí
Momentálně pracuji na
Hra se momentálně nachází ve fázi tvoření světa, který je z 1/3 dokončený. Stále přemýšlím, zda vytvořit větší a rozsáhlejší mapu na delší trasy, nebo menší ale více vyplněnou mapu na rychlejší gameplay. Z tohoto důvodu vytvářím všechny oblasti samostatně a následně je bude stačit pouze přenést do mapy. Tato fáze zabere nejvíce času, protože celý svět je tvořen manuálně, neprobíhá zde žádné generování světa. Po dokončení této fáze již plynule přejdu na gameplay loop.
Celkový pohled na postup
Pro další sledování postupu se lze připojit na komunitní Discord: Discord
Skripty 🟩🟩🟩🟩⬜️
Svět 🟩🟩⬜️⬜️⬜️
Aktivity 🟩🟩⬜️⬜️⬜️
Minihry 🟩⬜️⬜️⬜️⬜️
Gameplay mechaniky 🟩🟩🟩⬜️⬜️
Ukryté oblasti🟩⬜️⬜️⬜️⬜️
Fixování bugů🟩🟩🟩⬜️⬜️
Optimalizace 🟩🟩🟩🟩⬜️
Zvuky ⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️
Vybráno500 Kč(1 %)
zakladatel projektuLukáš
Příspět můžete i 100 Kč SMSkou. Pošlete text START 20234 na číslo 90211 na území České republiky.
Odměny
120 KčNovic

Dostaneš roli na Discordu: Novic Tvé jméno bude uvedeno v titulcích
Počet odměn není omezen
Zvolit odměnu250 KčPřeživší

Dostaneš roli na Discordu: Přeživší Tvé jméno bude uvedeno v titulcích
Počet odměn není omezen
Zvolit odměnu500 KčDobrodruh

Dostaneš roli na Discordu: Dobrodruh Tvé jméno bude uvedeno v titulcích Bude ti zaslána kopie hry v podobě Steam klíče
Počet dostupných odměn: 9/10
Zvolit odměnu1 000 KčNavigátor

Dostaneš roli na Discordu: Navigátor Tvé jméno bude uvedeno v titulcích Bude ti zaslána kopie hry v podobě Steam klíče Bude ti umožněno hrát týden dopředu v rámci předběžného přístupu a získání hráčského feedbacku pro poslední detaily.
Počet dostupných odměn: 10/10
Zvolit odměnu1 500 KčVeterán

Dostaneš roli na Discordu: Veterán Tvé jméno bude uvedeno v titulcích Bude ti zaslána kopie hry v podobě Steam klíče Bude ti umožněno hrát týden dopředu v rámci předběžného přístupu a získání hráčského feedbacku pro poslední detaily. Jeden z přeživších bude pojmenován tvým vlastně vymyšleným jménem (musí se jednat o jméno, které je vhodné hry)
Počet dostupných odměn: 10/10
Zvolit odměnu2 000 KčLight Keeper

Dostaneš roli na Discordu: Light Keeper Tvé jméno bude uvedeno v titulcích Bude ti zaslána kopie hry v podobě Steam klíče Bude ti umožněno hrát týden dopředu v rámci předběžného přístupu a získání hráčského feedbacku pro poslední detaily. Můžeš si pojmenovat přeživšího tvým vlastně vymyšleným jménem (musí se jednat o jméno, které je vhodné hry) Můžeš si pojmenovat jednu z lokací ve hře (musí se jednat o jméno, které je vhodné hry)
Počet dostupných odměn: 10/10
Zvolit odměnu