Barča zvítězila
Barča to dokázala!!! V pátek jsme lehce před 18 hodinou dorazili na Strašín.
Barča to dokázala!!! V pátek jsme lehce před 18 hodinou dorazili na Strašín, čekal nás transparent s uvítáním na návsi a dort, jednohubky, chlebíčky a oslava našeho návratu. Skoro celý víkend jsme prospali a Jana už musela dnes do práce a já na pracák :-) Stihli jsme to tedy jen tak tak. Chtěl bych poděkovat všem partnerům, startérům a vůbec všem co nám drželi palce a podporovali nás před cestou i během ní. Bez Vás by to nešlo! Nyní se nořím do stovek GB videí a stovek fotek. Připravíme pro vás dokument, knihu a přednášku. Barča je čerstvě zajetá, takže už přemýšlíme kam vyrazit příště!!!
Skoro každého zajímá kolik Km, jak a hlavně za kolik. Zde je statistika z cesty:
Celkem na cestě 35 dní.
Ujeto 16 475 Km.
Spáleno 1076,3 litru benzinu, průměrná cena 18,3 Kč/litr.
Průměrná spotřeba 6,5 litru na 100 Km.
Projetých 9 hranic v EU doba průjezdu 30 vteřin.
Projetých 7 hranic mimo EU doba průjezdu 23,5 hodin.
Nejnižší teplota Petrohrad 11 stupňů.
Nejvyšší teplota Perský záliv 55 stupňů
Nejnižší nadmořská výška -27,1 m.n.m kazašská vojenská základna u Kaspického moře, jen chvilku než nás sebrali :-).
Nejvyšší v horách nad jezerem Van 2 600,1 m.n.m.
Poruchy na autě:
Při odjezdu nesvítí brzdová světla a zjištěno, že jsem paraboly namontoval obráceně, vyměněny žárovky a v Lednici prohozeny paraboly.
V Rumunsku porucha na náhonu tachometru (drnčí přístrojovka a tachometr ukazuje 160 místy se ručka úplně schovává za štít, opraveno elektrikářskou stahovací páskou.
V Bulharsku na špatné cestě při zběsilém kličkování mezi krátery roztržený potah volantu, v Íránu koupený a našitý nový.
Turecko teče hlavní spojkoví válec, občas nefunguje spojka, neopraveno zvykl jsem si a dolévám brzdovou kapalinu.
Vůle v řízení povolené řídící tyčky u hlavní řídící tyče, oprava servis Írán 3 hodiny 140 Kč.
V Íránu se rozbila karabina bezpečnostního pásu, neopraveno dojeto bez pásů.
Turkmenistán při noční jízdě a přehlédnutí značky přejetí do protisměru, jízda po rozestavěné silnici končící dírou v mostě. Rána otevřená přední kapota (vytržený kolik z kapoty) a promáčklá střecha, zevnitř mojí hlavou. Kolík zašroubován na místo a střecha vyklepaná sekerou. Hlava je tvrdá a v pořádku :-)
Uzbekistán noční jízda v plné rychlosti najeto do kráteru v silnici, promáčklé přední ráfky oprava zapůjčenou palicí od kamióňáka.
Litva nejde nastartovat, vysušen rozdělovač a dány nové svíčky, staré kaput.
Až na vůli v řízení, která nás překvapila v serpentinách, jsme vlastně žádnou vážnější závadu neměli.
Za cestu dolito 12 l oleje, 15 l vody a 150 ml vazelíny do vodní pumpy, měněn 1x olejový filtr a 2x vzduchový filtr.
A kolik, že to všechno stálo:
Nákup a renovace Barči a její registrace: 100 018,-
Doména webu a založení spolku: 7 000,-
Víza: 24 600,-
Karnet 34 500,-
Očkování 22 000,-
Vybavení (oblečení, stan, spacáky, mapy, vaření, lampy atd.)
52 900,-
Benzín 19 712,-
15x spaní v motelech podél cest 13 387,-
Jídlo a voda 6 626,- to znamená jen 201 na den pro oba
Záznamová technika 47 000,-
Mýta, známky poplatky za vjezd do země 5 834,-
Sevis auto 140,-
Zážitky k nezaplacení :-)
Celkem: 333 717,-
Pokud odečteme cenu auta, vybavení (my neměli nic) a drahou kameru zbude nám 126 779,- a to není tak hrozné, to vychází na 1 811,- na osobu na den a to je stejná cena za den jak válet se all inclusive na Kanárech.