Další odměny jsou na cestě k vám + novinka z demontáží :-)
Rozeslány Velké přeletovice, přívěšky, letenky CARGO, ECONOMY CLASS, FIRST CLASS a ECONOMY CLASS s dresem a FIRST CLASS s dresem a k odletu se připravují bílá trička :-)
Vážení startéři,
máme pro vás dobré zprávy. Ta první je, že jsme k vám vypravili další várku odměn! Ti, kteří si objednali letenku CARGO, ECONOMY CLASS, FIRST CLASS a ECONOMY CLASS s dresem a FIRST CLASS s dresem, mohou v dohledné době čekat doručení balíčku nebo už je u nich na poště nebo doma. Dostali jsme také z výroby bílá trička všelikých velikostí a druhů, takže kdo čeká na bílé triko, může se také začít těšit a chystat.
Kapitán Marty prosí, abyste byli ve střehu a připraveni převzít si své zásilky - dorazí buď Českou poštou nebo PPL. Po první vlně rozesílání se nám totiž několik balíčků vrátilo zpět nepřevzatých - a to, jak určitě uznáte, je škoda jak pro startéry, tak pro nás :-)
V první vlně jsme rozeslali památeční letenky, šroubky a bity, samolepky, nášivky, klíčenky Remove Before Flight a perníčky Naganský expres. O něco později odletěly i Velké přeletovice a přívěšky na náramek/řetízek. Pokud jste tedy měli objednány kombinace výše uvedených odměn, měli byste je už mít doma, nebo k vám v nejbližší době dorazí ;-)
Stále se čeká na výrobu minimodelu Naganského expresu na klíče a na hrníčky, jakož i na černá trička. Vydržte, prosíme!
;-)
Druhou dobrou zprávou, o kterou bychom se s vámi rádi podělili, je zpráva o dalším pokroku při rozborce letadla - naše práce ve Kbelích má další zdálky viditelný výsledek: tůčko je bez ocasu! V sobotu 14. 5. se nám podařilo pomocí jeřábu sejmout kýl čili svislou ocasní plochu Naganského expresu.
Sobotnímu jeřábování předcházely téměř tři měsíce příprav. Nejprve bylo nutné odkrytovat úsek pod kořenem ocasu, v němž se nacházely desítky svorníků spojujících kýlovou plochu s trupem, a poté je postupně povolit a vyrazit ven. Opět se pracovalo v obtížných podmínkách ve výšce několika metrů, buď uvnitř trupu v jeho horní části, vestoje na plošinách a žebřících, nebo na vnější části pláště letadla v horolezeckých postrojích.
Sobotu 14. 5. jsme pak strávili intenzivní prací s jeřábem. Nejprve bylo nutné upoutat demontovanou kýlovku do závěsů a poté, co ji jeřáb nadlehčil, bylo možné vyrazit nebo odvrtat poslední svorníky, na nichž spočívala. To zabralo většinu odpoledne. Večer před 19. hodinou se povedlo kýl oddělit od letounu. Vzhledem k větrnému počasí a váze demontovaného kýlu nám však dalo zabrat i samotné složení součásti na určené místo ve správné poloze.
Nyní už před sebou máme poslední etapu prací. Zbývá demontovat centroplán – mohutné vnitřní části křídel s palivovými nádržemi – od trupu. Je to ta nejpevnější část letadla. Opět tedy budeme potřebovat vaši podporu, a budeme ji potřebovat hodně. Držte nám pěsti! ;-)
Děkujeme mnohokrát za pozornost.
Cvak, konec hlášení!
PS: Foto: L. Hladký a CernaSkrinka.net