Banner-Done.jpg

Zapoj se do herního projektu The Great Wobo Escape Hry & Apps

Odhal konspiraci umělé inteligence a naplánuj velký útěk robotů ve 3D stealth-adventure hře pro PC a mobily, které se můžeš stát spoludesignérem!

TGWE sketch 2.jpg

Vybráno100 696 Kč(134 %)

134 %
75 000 Kčpožadováno
147startérů
Podpořit projektZobrazit odměny

The Great Wobo Escape je příběhová stealth-adventura, která vás potrápí i přinutí zamyslet se.

Staňte se součástí týmu gamifi.cc games a spolupracujte na atmosférické hře pro PC a mobilní zařízení The Great Wobo Escape! Prostřednictvím Startovače nabízíme hráčům unikátní příležitost zapojit se do vývoje hry a vidět svoje nápady uvedené do praxe.  

2015-04-02_16-00-14.jpg

(kliknutím otevřete galerii)

platformsupport-v2.jpg

Beta verzi The Great Wobo Escape si můžete zahrát ihned po ukončení kampaně! 

Pro startovače máme od výše odměny 199 Kč připravené beta verze pro Android a iOS. Jde o stabilní sestavení, které budou kontinuálně vylepšované a zatím nereprezentují úplně finální herní zážitek. The Great Wobo Escape se snažíme od začátku vyvíjet ve spolupráci s hráči - je to hra od hráčů pro hráče, a proto si velmi ceníme zpětnou vazbu, kterou nám můžete poslat.

iOS Beta test: pošlete nám vaše Apple ID na info@gamifi.cc a my vás po ukončení kampaně a ověření odměn přidáme do seznamu testerů. Na email vám přijde zpráva o zpřístupnění hry s odkazem, na který když kliknete na iOS zařízení, hra se nainstaluje.

Android Beta test: požádejte o vstup do této uzavřené komunity Google Community (zde rovněž najdete i návod jak dále), který obratem potvrdíme po ukončení kampaně a ověření odměn. Následně potvrdíte svůj zájem o testování kliknutím na Play Store odkaz.

story-v2.jpg

Příběh hry se odehrává v blízké budoucnosti. Lidstvo staví obrovské automatizované těžební kolonie řízené umělou inteligencí. Ty zajišťují přísun surovin na Zem. Hráč ovládá Woba - servisního robota nové generace. Zpočátku rutinní údržba stanice se po odhalení plánů umělé inteligece mění na napínavý útěk. 

Protože je Wobo bezbranný, při přímém střetu s nepřáteli namá šanci. Úlohou hráče je využít objekty prostředí k tomu, aby s Wobem utekl bez odhalení, a zachránit co nejvíc malých těžebních robotů - Woblingů. Hra je ovládatelná dotyky i gamepady a to na mobilních platformách i desktopu. 

Gif-Spotlight-v3.gif

Wobo to při útěku vůbec nemá lehké. Kromě množství pastí, nástrah a nebezpečí po něm pátrá i nemalé množství robotů ostrahy. Pokud Woba zaměří, spustí se alarm a začnou skutečné problémy...

Gif-Hiding-v3.gif

Nebezpečím jsou stráže, které v pravidelných intervalech hlídkují. Jednou z možností, které Wobo na útěku má, je vypnout světla v určité části levelu. Zajistí si tak bezpečný průchod jinak nebezpečnými částmi, ukrývajíc se v hlubokých stínech a mimo dosah ostrahy. 

Gif-Death-v3.gif

A co nejhoršího se může Wobovi stát? No přece vymazání paměti po přímém zásahu 100 000 volty elektrické energie. Rozpad na kousky je taky jedním z důsledků. Poskládat rozházené součástky je to nejmenší v porovnání s nenávratnou ztrátou jedinečné osobnosti.

description-v8.jpg want-you-to-work-v4.png

Věříme, že v našem blízkém okolí je obrovské množství lidí, kteří mají cit na hry. Nejen na jejich hraní, ale také na jejich tvorbu. Nikdy to ale nezkusí, protože transformovat všechny nápady úplně sám do hry je těžké... pokud ne skoro nemožné. A stát se malým kolečkem ve velkém stroji zabíjí (i náš hlavní hrdina Wobo o tom ví své)... kreativitu.

Proto navrhujeme zapojit se do té naší. Všechno je nachystané tak, aby tvoje dobré a originální nápady byly jednoduše použitelné. Obohatíš hru a budeš mít perfektní referenci a super zážitek. A při tom se možná něco nového dozvíš a naučíš. Říkáme tomu zážitková kreativita.

Zapoj se do herního projektu svými nápady, konstruktivní kritikou, ale hlavně designérsky a spoluúčastí na tvorbě příběhu, objektů, postav a nepřátel. Na oplátku dostaneš všechny reference do CV nebo portfólia, super zážitek z prostředí tvorby her a dobrý pocit, že jsi přispěl či přispěla něčím smysluplným.

Na co plánujeme použít peníze z kampaně?

Všechen čistý zisk z této kampaně půjde zpět do vývoje hry. Jsou tři hlavní kategorie, které budou financované z této kampaně:

Další zlepšení obsahu. Chceme zlepšit animace pohybu postav, přidat více herního obsahu (objekty, prostředí, nové textury), více hudby a zvuků. Přestože většinu tvoříme sami, pár zakoupených objektů a skladeb navíc hru kvalitativně posune a také ušetří čas.

Velmi důkladné testování. Pro každou platformu chceme vydat skutečně odladěnou verzi hry a to vyžaduje vlastnictví či pronajmutí mnoha zařízení, ovladačů, doplňků a dalších periferií a taktéž mnoho času. 

Příprava vydání na další platformy. Chceme aby jednoho dne Thre Great Wobo Escape byla skutečně multiplatformní hra, dostupná např. přes Steam, Android TV, Amazon Store a další platformy. To však znamená jak zdlouhavou platformovou integraci pro každou platformu (achievements, leaderboards, cloud saves, ...), tak i nákup pluginů pro Unity, licencí a specializovaného softwaru. Jen díky nim nemusíme "vynalézat znovu kolo" a včasnou investicí do odzkoušených nástrojů omezíme předělávání hotovéhu obsahu o něco později.

 

 

stucna_historie_projektu.jpg

Na The Great Wobo Escape jsme začali pracovat už před více než 2 roky. Na úplném začátku stála myšlenka k vytvoření hry, která si vezme to nejzábavnější z klasik jako Lemmings, The Lost Vikings nebo Oddworld: Abe's Oddysee.

Nakonec máme nejblíž k poslední zmiňované. Snad jedna z mála výhod dlouhého času vývoje (pokud se projekt posouvá vpřed a nepředělává znovu a znovu ty samé věci - např. grafiku nebo postavy) je to, že celý tým se postupně učí a umí přinést víc vymazlených detailů. To se projevilo ve všech oblastech hry, nejviditelněji však na grafické a designové stránce.

Od prvních prototypů prostředí (první polovina roku 2013) jsme postupně postupně přešli k prvním, zatím téměř nehratelným chodbám s několika málo objekty (druhá polovina roku 2013). Než jsme si začali myslet, že prostředí jsou dostatečně hratelné a hlavně vizuálně zajímavé (první polovina 2014), uběhl rok.

Tehdy jsme si věřili, že už máme vydatelnou hru. Díky veřejnému i týmovému testování jsme získali velmi otevřenou zpětnou vazbu od širokého spektra hráčů. Byl čas udělat velmi těžké rozhodnutí - vydáme "jen" dobrou hru, anebo ji radši opět posuneme na vyšší úroveň (grafikou, prostředím, hratelností, hádankami), i za cenu dalšího zdržení. Nezalekli jsme se a od druhé poloviny roku 2014 jdeme do větší hloubky v každém jednotlivém levelu. 

Od prvních prototypů a objevování Unity jsme zkusili obrovské množství přístupů k tomu, jak prostřednictvím vizuální stránky ztvárnit prostředí i příběh tak, aby dotvářely autentický dojem těžební kolonie s prvky futurizmu. Jednou ze zajímavostí a specifik je to, že hra na výkonnějších zařízeních plynule běží v nativním rozlišení 1080p, tedy FULL HD. Víc technických detailů v dalším úseku.

 

 

technicke-detaily-v2.jpg

Už z videa je jasné, že hra je ve 3D. Lépe řečeno ve 2.5D. Pro vysvětlení - je to stále 3D hra, ale pohyb postavy a kamera jsou omezené jen do 2D, tedy vpravo, vlevo, nahoru a dolů. Všechny objekty, modely a vlastně cokoliv, co uvidíte na obrazovce, je ve 3D. Hráči si tak vychutnají detailní, živé a plasticky vypadající prostředí bez toho, aby ovládání bylo příliš náročné.

Pokud máte obavu, že hra na vašem mobilu nebo tabletu nepůjde spustit nebo nebude plynule hratelná, bát se nemusíte. Mysleli jsme i na majitele starších zařízení. I ti si hru vychutnají v HD kvalitě, tj. v 720p. Ověřeno na Samsung Galaxy S2. Pokud se parametry vašeho mobilu nebo tabletu blížíte k jeho výkonu, budete se mít na co koukat... a samozřejmě taky co hrát.

mobiles_tablets.jpg

Test betaverze na mobilních platformách - Android, iOS a Windows Phone

(kliknutím zvětšíte obrázek)

Pracujeme v Unity, což je nejoblíbenější prostředí pro tvorbu her pro nezávislé herní vývojáře v současné době. Bez nadsázky se dá říct, že to není jen trend, ale i fenomén. Kromě dobré ceny (základní verze Unity je zadarmo) má tento editor i jednoduché možnosti rozšíření o funkcionalitu, kterou právě potřebujete. Všechno, co základní program neumí, nebo v čem je pro naši hru neefektivní, si můžeme sami dodělat a potenciálně tak ušetřit mnoho hodin manuální práce.

Takovýchto vlastních rozšíření jsme byli "nuceni" několik vyrobit i my. Každé z nich nám v průběhu projektu ušetřilo desítky hodin manuální práce nebo tucty zbytečných chyb. Některé podpořily rychlejší testování, jiné nám umožnily zvýšit rozlišení hry až na nativní rozlišení Retina displejů.

 plugin-lightmaps.png

 Ukázka vlastního rozšíření Unity umožňujícího přepínaní osvětlení

(kliknutím zvětšíte obrázek)

 

hudba-zvuky-v2.jpg

Na hudební stránce hry s námi spolupracuje profesionální britský hudebník John Leonard French (www.johnleonardfrench.co.uk). Díky tomu je hudba ušitá takříkajíc na míru nejen celé hře, ale i jednotlivým situacím. Dynamické střídání skladeb ještě víc podtrhne napjatou situaci. Při pronásledování a skrývání prohlubuje napětí, během útěku před nepřátelskými roboty zvyšuje adrenalin.

Ukázka Stealth hudby

Ukázka Akční hudby

Všechny zvuky - od tónu kliknutí na tlačítko v menu až po zvuk futuristického elektrogenerátoru - prochází procesem designu, výběru a editace v našem týmu. Všechny zvuky, je nutné upravit, normalizovat a sestříhat pro různé situace a ve vícero variantách. Následně je zkoušíme přímo ve hře. Pokud zvuk "nesedí", hledání začíná nanovo. Tento proces jsme použili už pro více než 250 nejrůznějších tonů, zvuků, melodií, úderů a ťuknutí. 

 

 

 

dalsi-cile.jpg

 

  • 85.000 CZK – Víc hraní! Další originální level s dalšími novými prvky. Bude dostupný pro každého hráče a opět přinese něco nového... tak jako každý level ve hře.
  • 95.000 CZK – Více hudby. Až 15 minut další hudby pro umocnění atmosféry a ještě lepší zážitek. Skladby špičkové kvality dobarvují špionážní sekce, kde se dá napětí krájet, i akční úniky plné napětí. V případě dosáhnutí tohoto cíle budou skladby obsažené v Soundtrack bonusu, který je od úrovně 250 Kč.
  • 105.000 CZK – Dva nové game módy (Hardcode režim, Time attack). To znamená ještě víc napětí a vyšší obtížnost pro ty, kterým hra přijde příliš jedoduchá. V Hardcode režimu neexistuje ukládání hry. Time Attack mód vás přinutí postupovat rychle, bez čekání a schovávání se.
  • 115.000 CZK – Voice acting – Postavy a jejich dějové dialogy namluví profesionální dabér (v angličtině), což vdechme postavám nový rozměr. Bez vás - hráčů a fanoušků - bychom je nikdy nedovedli posunout na úroveň top her.
  • 125.000 CZK – Super Secret Challenge Level – Tajný level, který je nutné ve hře nejdříve najít a odemknout. Až potom vydá svoje tajemství o hlavní postavě, malých Woblinzích i o nepřátelích. Uvidíte je tak, jak je neznáte a konečně nahlédneme za dveře, do kterých se nedalo vejít. Únik odtud však bude Wobova největší zkouška. Nové a super náročné překážky a pasti na každém kroku...

 

 

odmeny-v4.jpg

Každá odměna automaticky obsahuje i všechny předchozí odměny. Doporučujeme podívat se na přiloženou tabulku, kde je obsah každé odměny znázorněný. Počet některých odměn je omezený, tak dlouho neváhejte. Hra a odpovídající bonusy či rozšíření jsou vždy pro jednu vybranou platformu (iOS nebo Android).

table of rewards v3.jpg

Existují nějaká omezení na odměny, o kterých bych měl vědět? 

Ano, je několik základních kritérií, o kterých by měl vědět každý Startovač. Vyhrazujeme si právo odmítnout, respektive nabídnout náhradní řešení pro vstupy/nápady/texty/podklady/jména apod., které bychom mohli pokládat za jakýmkoliv způsobem urážlivé, hanlivé, xenofobní, diskriminační, rasistické, neetické, protizákonné nebo jinak nevhodné. Podklady našich budoucích designérů musí být technicky i časově zrealizovatelné. Všechna související práva a povinnosti k vytvořenému obsahu přecházejí na společnost gamifi.cc games s.r.o. a designér-startovač sa vzdává dalších práv na nakládání anebo odměnu za takto vytvořený obsah. Speciální poděkování na začátku hry se bude zobrazovat jen do vydání další Epizody, má stejný formát jako logo firmy a jiných partnerů (tj. není exkluzivní, má stejné trvání, rozlišení obrázku apod.) a také podléhá předchozí sadě podmínek. Ostatní poděkování a zařazení do titulků nejsou časově omezené. 

 

 

otyme-v3.jpg

gamifi.cc games je malé a nezávislé herní studio z Brna. Naše historie sahá až do roku 2005, kdy jsme poprvé začali pracovat na hrách a od té doby jsme nikdy nepřestali. Máme za sebou dvě velmi úspěšné hry, které uspěly v mezinárodním finále Microsoft Imagine Cup v letech 2011 a 2012, v konkurenci stovek projektů jsme v New Yorku získali 3. místo! To nás povzbudilo do další práce a už druhý rok se ve svém volném čase věnujeme hře The Great Wobo Escape. A až vyrosteme, chceme se věnovat hrám úplně naplno.

 

 

casto-kladene-dotazy.png

Je The Great Wobo Escape free to play? 

Ne, The Great Wobo Escape je pay once & play. Nechceme, aby si hráč musel dokupovat předměty, které mu umožní lehký/snazší postup hrou a nahradí zručnost hráče. Taktéž nechceme, aby hráč dokola nesmyslně opakoval některé pasáže (tzv. grinding), jen aby se vyhnul placení. Jde nám o ničím nerušený herní zážitek.

K čemu budou peníze použity?
Asi nejlegitimnější otázka. Všechen čistý zisk z této kampaně půjde zpět do vývoje hry. Mohli bychom je utratit na tisíc způsobů, pro nás je ale nejdůležitější vydat nejlepší hru, jako umíme. Proto je použijeme na hudbu, grafiku, efekty, nové objekty, nový software apod. Bez nároku na odměnu pracujeme už 2,5 roku, takže to ještě pár měsíců vydržíme. Tou největší odměnou pro nás bude vydání hry!

Proč se ve hře vůbec nestřílí? Chybí mi pořádná akce!
Nejsme velkými zastánci střílení ve hrách. Pořádnou akci hráči radši nabídneme formou množství vypjatých momentů při skrývání se, útěku, pronásledování a situacemi, kdy půjde Wobovi doslova o krk a unikne jen o vlásek (ne díky lepší zbrani, ale díky šikovnosti hráče). Taky se chceme něčím odlišit - stříleček je hodně, "nestříleček" o mnoho míň.

Chtěl bych si The Great Wobo Escape zahrát na PC.
Hru na PC testujeme a průběžně hrajeme i my. Několik drobností jí však chybí - ovládání přizpůsobené pro klávesnice nebo gamepad či efekty, které mobilní zařízení nezvládnou. To, co je pro mobilní platformy výkonnostním limitem, by na PC vypadalo jako poloprázdné prostředí těžební kolonie. Plnohodnotnou PC verzi ale samozřejmě plánujeme. Zatím jako bonus od úrovně 749 CZK poskytujeme port mobilní verze pro PC. Taková malá ochutnávka velké hry v podobě a stavu, v jakém je pro mobilní platformy.

Kdy a jak budete hru vydávat na jednotlivých platformách?
Nejblíže k vydání má Android verze hry. Brzy po ní bude následovat verze pro iOS a Windows Phone. Další platformy máme v plánu též, ale zatím k nim nedáváme žádné sliby. Jedinou změnou plánu by pro nás byla dohoda s vydavatelem nebo jiným partnerem, který by preferoval jiné pořadí a termíny. To však jasně a včas oznámíme.

Jak můžu uplatnit svoje odměny na spolu-design objektů/nepřátel/jmen postav?
Co nejdříve po skončení kampaně Tě budeme kontaktovat a dohodneme si první rozhovor (např. přes Skype). Seznámíme se, probereme všechny detaily, projdeme si společně další postup, zodpovíme všechny otázky nebo případné nejasnosti. A dáme se do práce... i ty i my.

Jak získám přístup do beta verze?
Zvol si druhou nebo vyšší odměnu a ozvi se nám na info@gamifi.cc pro potvrzení tvých údajů. Hra je v beta verzi dostupná pro Android i iOS. Pro Android je nutné požádat o vstup do této komunity, který obratem potvrdíme po ověření tvé odměny (The Great Wobo Escape - Testing Group) a pokud si chceš hru vyzkoušet pro iOS, pošli nám svoje Apple ID a my Ti beta verzi zpřístupníme.

Vybráno100 696 Kč(134 %)

134 %
75 000 Kčpožadováno
147startérů
Podpořit projekt

zakladatel projektugamifi.cc games

Odměny

99 KčHráč

Celá 1. Epizoda odemknutá + digitální badge s unikátním číslem každého startovače

Očekávané doručení odměny: červenec 2015

Počet odměn není omezen

Odměna nedostupná

199 KčHráč Sběratel

Všechny předchozí + přístup do Beta verze (Early Access - získej přístup do hratelné verzi hry ihned a svým názorem a zpětnou vazbou se zapojíš do jejího směřování)

Očekávané doručení odměny: červenec 2015

Počet odměn není omezen

Odměna nedostupná

299 KčHráč Umělec

Všechny předchozí + set high-res digitálních posterů (vybrané herní momenty v obrázcích s ultra vysokým rozlišením. Vhodný pro tisk nebo jako pozadí.) + speciální poděkování na webové stránce hry* (ve speciální sekci, přímo na webové stránce hry)

Očekávané doručení odměny: červenec 2015

Počet odměn není omezen

Odměna nedostupná

499 KčHráč Fanoušek

Všechny předchozí + Hard Mode & Time Attack módy (2 speciální herní módy, které změní zážitek i tempo v každém levelu) + speciální poděkování ve hře* (ve speciální sekci přímo ve hře, s dodatečným poděkováním pro startovače)

Očekávané doručení odměny: červenec 2015

Počet odměn není omezen

Odměna nedostupná

749 KčPC Hráč

Všechny předchozí + PC verze (mobilní port nejaktuálnější verze) + digitální artbook (artworky, detailní obrázky postav, objektů a levelů a vybrané herní momenty)

Očekávané doručení odměny: červenec 2015

Počet odměn není omezen

Odměna nedostupná

1 499 KčHráč Junior Designér

Předchozí po PC Hráč + tvůj dizajn na jeden objekt ve hře* (společný design předmětu nebo objektu v podzemní těžební kolonii, např. v dieselpunk stylu, bude použit na mnoha místech a několika levelech)

Očekávané doručení odměny: červenec 2015

Počet dostupných odměn: 5/5

Odměna nedostupná

2 999 KčHráč Maestro

Předchozí po PC Hráč + tištěný Artbook v prémiové kvalitě (sada artworků a detailních obrázků postav, objektů a levelů vytištěná na kvalitní papír a ve vazbě, s věnováním a podpisy celého týmu)

Očekávané doručení odměny: červenec 2015

Počet dostupných odměn: 19/25

Odměna nedostupná

4 999 KčHráč Senior Designer

Předchozí po PC Hráč + vlastní dizajn postavy nepřítele* (Spoludizajnuj nový typ robota, který bude nahánět hrůzu. Zapadne do sci-fi prostředí težební kolonie a dieselpunku.)

Očekávané doručení odměny: červenec 2015

Počet dostupných odměn: 2/3

Odměna nedostupná

9 999 KčHráč Labužník

Předchozí po PC Hráč + večeře s týmem (pro 1 - 2 osoby, které dostanou od nás pozvání na večeři a k dispozici tým gamifi.cc games na otázky, diskusi a kus řeči. Připravené máme vtipné historky a foto & video ze zákulisí. Žebra, tatarák a pivo nebo jiná alternativa po dohodě, v Praze/Brně/Bratislavě, nezahrnuje tvoje cestovné)

Očekávané doručení odměny: červenec 2015

Počet dostupných odměn: 2/3

Odměna nedostupná

24 999 KčHráč Spoluproducent

Předchozí po PC Hráč + tvůj spoludizajn na 2. Epizodě (rozhoduj o pokračování příběhu první epizody, těžkou práci provedeme my, ty si užívej křeslo designéra.) anebo umístění in-game reklamy* (billboardy ve hře mohou nést tvou tvář nebo logo v celé první Epizodě.) + speciální poděkování ve hře* (poděkování na zvláštním, viditelném místě ve hře (credits / menu)

Očekávané doručení odměny: červenec 2015

Počet dostupných odměn: 1/2

Odměna nedostupná