Den třetí - neuvěřitelné!
Třetina cílové částky je námi! Seriál o historii lokomotivy pokračuje - dnes o tom, co je to "hříž" :-)
Z rychlosti, s jakou se podařilo shromáždit během tří dnů více než třetinu cílové částky se doslova tají dech! Obrovská rodost trvá a zároveň přináší pocit velkého závazku.
Ano, cíttit tak silnou podporu je dechberoucí a přináší nové myšlenky. Totiž - udržet v provozu Jemnickou dráhu pouze na bázi dobrovolné činnosti je nesmírně náročné a někdy přitom už docházejí síly. Vědomí, že tolik lidí, přátel známých i neznámých je ochotno jít s námi do toho, nám tyto síly vrací. A tak dnes už víme, že tato sbírka svým významem daleko předčí původní cíl - opravu motoru lokomotivy. Stává se morální podporou pro udržení života jemnické dráhy. I díky Vám máme na to!
Jako poděkování dáme nahlednout do další části našeho archivu, který mapuje pořízení a opravu lokomotivy Zastal. Tentokrát se podíváme lokomotivě "pod sukně" - když jsme zakoupenou lokomotivu odtáhli ke kontrole pojezdu do depa České Budějovice. S díky vzpomínáme na vstřícnost party z opravny DKV. Píše se listopad 2012 a Zastal se připravuje na na vyvázání náprav na "hříži"
Tzv. "hříž" je výtah - lépe řečeno "propadliště", na kterém se náprava pohříží dolů a stranou lokomotivy je vyzvednuta do úrovně. Lokomotivu je třeba nejprve podepřít
vyvázání nápravy na "hříži"
vedlejší kolej hříže na kterou byla vyzvednuta vyvázaná náprava
rozebírání nápravového ložiska
pohled "pod sukně" Zastala Nápravy jsou již zavázány, ložiska mají nové polštářky a knoty mazání, včetně bočních ucpávek. Zbývá kompletace brzdových táhel.