souprava v kopci.jpg

Motor pro lokomotivu Jemnického vláčku Technika

Nastartujme motor unikátní lokomotivy! Aby opět mohla vozit malé i velké malebnou lokálkou jihozápadní Moravy!

Den poslední - a naše radost nekončí!
30. 6. 2017

Den poslední - a naše radost nekončí!

I v poseldní den sbírky ještě přibývají příspěvky! :-)

Velké poděkování patří vám všem. Dnes už víme, že se díky vám sbírka podařila!

Zároveň máme zprávy z Polska, od firmy Woladieselservice, že se podařila i oprava motoru, který jsme tam dovezli a motor má za sebou první úspěšný start! Zároveň víme konečnou cenu opravy - vyšplhala se na 65 800 Kč. Po odečtení všech poplatků tedy vybraná částka akorát pokryje náklady.

Samozřejmě zůstává to nejdůležitější - těšíme se, že Vám budeme postupně plnit Vaše přání, které jste si ve sbírce zvolili. Pracujeme na speciálním kalendáři, vybíráme fotografie na pohlednice, oblíbené magnetky jsou již hotové, připravujeme dotisk hrníčků... a vše vyvrcholí. 14. října, kdy Zastal v čele vlaku vyjede z Jemnice do Třebelovic.

Do té doby však musíme zvládnout spoustu věcí - prázdninový provoz a v některé z volných chvil během prázdnin provedeme zavázání opraveného motoru. Motor přivezeme z Polska pravděpodobně příští týden a zatím ho uložíme pod střechu, protože musíme Zastala na vyvázání starého a zavázání nového pečlivě připravit. Vše budete moci sledovat na naší facebookové stránce facebook.com/jemnickadraha

Příští týden budeme řešit i takovéto drobné radosti - třeba zda si takto s motorem zkrátit cestu přívozem přes Wislu. Držte palce, ať nás to i zpět uveze :-)

přívoz.jpg

Den dvacátý - každý den něco přibude - díky! :-)
22. 5. 2017

Den dvacátý - každý den něco přibude - díky! :-)

Překoročili jsme o víkendu další desítku! 117% cílové částky! Děkujeme moc! A pokračujeme v našem seriálu...

S velkou vděčností zjišťujeme, že stále přibývají nové a nové příspěvky! :-) Děkujeme moc! Ani my nezahálíme a v mezičase se věnujeme opravě naší druhé lokomotivy - "Prasátku" T211. O víkendu jsme rozebrali spojku a budeme muset i tady investovat - měnit ojeté lamely.

spojka1.jpg

Ale zpět k Zastalovi - tentokrát se v našem archivu zaměříme na první jízdu lokomotivy Zastal po Jemnické dráze - ještě v základním nátěru - poté co byla lokomotiva opravena na Vlečce Agrovýkupu v Mor. Budějovicích, přesunuli jsme lokomotivu do nově pronajaté výtopny v Jemnici k dokončení finálního nátěru.

 

IMG_00000263.jpg

Z vlečky Agrovýkupu se Zastal nejprve přesunul k nádražní budově

IMG_00000268.jpg

A poté k právě rekonstruovaným vozům vyhlídkového vlaku. Je 6. června 2014 a Zastal se poprvé dotknul nárazníky svých vozů

IMG_00000285.jpg

Druhý den se Zastal vydal poprvé na cestu z Moravských Budějovic (v pozadí na obzoru) do Jemnice

IMG_00000296red.jpg

Cestou krátce zastavil v Třebelovicích

IMG_00000297red.jpg

A v Jemnici zajel do výtopny. Do výjezdu výletního vlaku zbývaly necelé 3 měsíce

IMG_00000303red.jpg

Den šestnáctý - ještě není vyhráno a jedeme dál!
18. 5. 2017

Den šestnáctý - ještě není vyhráno a jedeme dál!

Díky za každý příspěvek! Bude potřeba každá koruna. Motor je v horším stavu a rozpočet opravy pojede i na rezervy.

Máme velkou radost, že se dostáváme každý den dál a dál za cílovou částku. A ukazuje se, že to bude potřeba, neboť motor je v horším stavu, než se čekalo a bude nutné sáhnout i na plánované rezervy.

Hlavy motoru se zdvihátky a ventily (viz obrázek) bude nutno nahradit jinými, takže nás čeká demontáž hlav z lokomotivy a odvoz do Polska, kde se dobré součástky ze obou motorů zkombinují.

demontaz hlavy.jpg

Píšeme si v polštině - asi tam máme chyby, ale baví nás to :-)

ukazka korespondence.jpg

Den čtrnáctý - 100 procent! <3
16. 5. 2017

Den čtrnáctý - 100 procent! <3

Obrovské díky! :-) Jsme v cíli, i když umíme jet i dál, když budete chtít přispět třeba na profesionální motáž motoru..

Tak takhle rychle jsme to opravdu nečekali! Hurááá! Můžeme slavit! :-D

Pro nás je to teď obrovský závazek Máme ještě do konce sbírky spoustu času a už nemusíme spěchat. Budeme samozřejmě rádi, když se objeví nějaká koruna navíc. Co s ní uděláme?

- zajištění profesionálního vyvázání a zavázání motoru a jeho seřízení

- pořízení nové olejové náplně do převodovky (100l převoodvého oleje)

- pořízení náhradních dílů - zejména druhé převodovky (víme, že ta naše má své mouchy)

Pracujeme na odměnách pro Vás. V těchto dnech vybíráme fotky do speciálního kalendáře a na magnetky, provedeme dotisk hrníčků a pohlednic. Připravéme speciální leták o historii naší výletní soupravy...

A přikládáme další ochutnávku z našeho fotoarchivu - tentokrát o úskalích rekonstrukce lokomotivy. která probíhala doslova "na koleně" - zde rozebírání a čištění brzdiče (ovladače brzd)

s1.jpg

Stejným způsobem probíhala výměna ložiska náhonu kompresoru

s5.jpg

Ložisko náhonu kompresodu bylo nutno pořídit zcela nové

s3.jpg

Některé součástky bylo nutné vyrobit úplně nové (rozeta řazení převodovky vyrobená v KPS Metal)

s12.jpg

Bylo třeba vyrobit nová okna - kvůli špatnémuvýrobní konstrukci, kdy do těchto lokomotiv nevhodně řešenými okny zatéká, jsme zvlolil vlastní řešení z plexiskla.

Martin a jeho okno.jpg

Kompletně bylo nutno předělat některé zarezlé trubky vzduchového rozvodu brzd

sváření.jpg

Vyrobit nové závesy brzd, i renovovat spoustu detailů (stěrače, rámečky světel, růzmné ventily)

nový závěs brzdové zdrže.jpg

stěrače.jpg

... a nakonec opatřit natřenou lokomotivu popisky - nejdřív provizorními a pak po konečném nátěru finálními

s9.jpg

 

Den desátý - dokážeme to!
12. 5. 2017

Den desátý - dokážeme to!

Vypadá to, že do cíle snad díky Vám skutečně dorazíme! Děkujeme móooc! :-)

Tentokrát se v našem seriálu z archivu opravy lokomotivy Zastal podíváme trochu jiným směrem. Než jsme se pustili do opravy, museli jsme sehnat veškeré dostupné dokumenty a načerpat zkušenosti od jiných. Protože Zastal je polské lokomotiva, měla naše bádání i druhý efekt - zjistili jsme, že polština je docela srozumitelný jazyk - no posuďte sami :-)

Naštěstí se nám podařilo sehnat publikaci, kterou vydali Poláci na začátku 70. let "Lokomotywy spalinowe serii SM03, Jan Obremski", která je plná krásných a užitečných obrázků. zde například schéma olejového čerpadla

olejová pumpa.jpg

Sesbírali jsme díky internetu spousty fotografiíí na téma "jak to vypadá uvnitř" - zde pohled do válců motoru

motor1.jpg

Navázali jsme s podobnými polskými kluby kontakt a vyměnili si spoustu zkušeností. Například zde "Klub sympatykow koleji we Wroclawiu" opravují podobný typ lokomotivy. Vznikla tak i nová přátelství..

SM03-343_7.jpg

A nechali se inspirovat - odkud myslíte, že má Zastal svůj design? Takto zbarvené jezdí vlaky na severu Polska v depu Kolobrzeg :-)

červená.jpg

Den sedmý - neskutečná jízda pokračuje!
9. 5. 2017

Den sedmý - neskutečná jízda pokračuje!

Týden a polovina cesty k cíli je za námi! :-)

Až se hlava točí z té jízdy k cíli! Polovina cesty k cílové částce je na dohled!  Počet Vás, kterým není lhostejný osud jedinečné lokomotivy Jemnické dráhy během týdne již přesáhl třetí desítku!

Vám všem moc Děkujeméééé!!! :-)

Zároveň dnes padla i druhá nejvyšší meta - částka 5000 Kč tentokrát rukou anonymního(!) dárce.Je to pro nás velké překvapení, že nemáme tak komu splnit odpovídající odměnu. Respektujeme samozřejmě přání zůstat v anonymitě, ale pokud je to jen trochu možné, prosíme, abyste se nám nebáli neveřejně ozvat, abychom nezůstali až tolik dlužní. Umíme být diskrétní ;-)

Každopádně moc a moc všem přispěvovatelům děkujeme a pokračujeme v seriaálu z našeho fotoarchivu - tentokrát o tom, jak se Zastal dostal z Budějovic Českých do Budějovic Moravských.

Po kontrole a opravě pojezdu přišel na řadu odvoz. U tak malých lokomotiv se vyplatí přeprava po silnici. V DKV v Českých Budějovicích 24 tun vážící Zastal nebyl pro mohutný kolejový jeřáb Kirov nic těžkého.

DSC04961red.jpg

Přeprava se uskutečnila na trajleru uzpůsobeném pro přepravu kolejových vozidel - na plošině byly namontovány kolejnice

DSC04973red.jpg

Zastal opouští po 35 letech České Budějovice

DSC04980red.jpg

...a projíždí romantickou krajinou České Kanady - trochu rozmazaný, ale vzácný snímek, kdy trajler míjí trať úzkokolejky JHMD u Kunžaku. Málokdo tušil, že brzy bude Zastal sloužit pod dopravcem Railway Capital, jehož ředitelem je právě zakladatel JHMD Jan Šatava.

DSC04983red.jpg

Transport úspěšně dorazil do Moravských Budějovic

DSC04989red.jpg

...a dvěma jeřáby byl Zastal vyložen na vlečku Agrovýkupu. Psal se 28. listopad 2012. Trvalo pak půldruhého roku, než se z haly vlečky již opravený dostal opět na trať... ale o tom zas příště.

DSC04997red.jpg

Den třetí - neuvěřitelné!
5. 5. 2017

Den třetí - neuvěřitelné!

Třetina cílové částky je námi! Seriál o historii lokomotivy pokračuje - dnes o tom, co je to "hříž" :-)

Z rychlosti, s jakou se podařilo shromáždit během tří dnů více než třetinu cílové částky se doslova tají dech! Obrovská rodost trvá a zároveň přináší pocit velkého závazku.

Ano, cíttit tak silnou podporu je dechberoucí a přináší nové myšlenky. Totiž - udržet v provozu Jemnickou dráhu pouze na bázi dobrovolné činnosti je nesmírně náročné a někdy přitom už docházejí síly. Vědomí, že tolik lidí, přátel známých i neznámých je ochotno jít s námi do toho, nám tyto síly vrací. A tak dnes už víme, že tato sbírka svým významem daleko předčí původní cíl - opravu motoru lokomotivy. Stává se morální podporou pro udržení života jemnické dráhy. I díky Vám máme na to!

Jako poděkování dáme nahlednout do další části našeho archivu, který mapuje pořízení a opravu lokomotivy Zastal. Tentokrát se podíváme lokomotivě "pod sukně" - když jsme zakoupenou lokomotivu odtáhli ke kontrole pojezdu do depa České Budějovice. S díky vzpomínáme na vstřícnost party z opravny DKV. Píše se listopad 2012 a Zastal se připravuje na na vyvázání náprav na "hříži"

dkv1.jpg

Tzv. "hříž" je výtah - lépe řečeno "propadliště", na kterém se náprava pohříží dolů a stranou lokomotivy je vyzvednuta do úrovně. Lokomotivu je třeba nejprve podepřít

dkv2.jpg

vyvázání nápravy na "hříži"

dkv3.jpg

vedlejší kolej hříže na kterou byla vyzvednuta vyvázaná náprava

dkv4.jpg

rozebírání nápravového ložiska

dkv5.jpg

pohled "pod sukně" Zastala Nápravy jsou již zavázány, ložiska mají nové polštářky a knoty mazání, včetně bočních ucpávek. Zbývá kompletace brzdových táhel.

dkv6.jpg

Den první - obrovská radost!
3. 5. 2017

Den první - obrovská radost!

Dííííky! - aneb "tak tohle jsme nečekali!" :-)

Milí přátelé!

První den sbírky na motor lokomotivy Jemnického vláčku vybráno 22 procent cílové částky! Tak takový start možná na Startovači ještě nezažili :-)

Skutečně velké díky za pomoc všem - vážíme si každé koruny a každého dárce, který nám věnoval nejen peníze, ale to nejcennější co má - svůj čas a svoji myšlenku!

A hned padla meta nejvyšší! Díky panu Rudolfu Johnovi bude mít lokomotiva nejen opravený motor, ale i tabulku se jménem dárce!

Jako poděkování zde budeme zveřejňovat náhled do našeho archivu mapujícího pořízení a zprovoznění lokomotivy Zastal 409Da.

Na fotografii pořízené 19.11.2012 ze stanoviště lokomotivy opouští Zastal vlečku EGE v Českých Budějovicích a zároveň opouští i prvních 35 let svého života na těchto dvou rezavých kolejích, v závěsu za lokomotivou ČD Cargo řady 742.

odtah2.jpg

Na točně depa v Českých Budějovicích - sem byla lokomotiva převezena k vyvázání náprav a kontrole technického stavu ložisek. Pod sukně nahlédneme lokomotivě příště :-)

na tocne1.jpg

Vybráno76 152 Kč(127 %)

127 %
60 000 Kčpožadováno
64startérů
Podpořit projekt

zakladatel projektuSVD-JZM

Odměny

150 KčMrknem na to!

I drobná částka nám pomůže! Dostanete od nás děkovný e-mail s tématickým obrázkem v originálním rozlišení od naší spolkové fotografky Lenky

Očekávané doručení odměny: červenec 2017

Počet odměn není omezen

Odměna nedostupná

250 KčMaličkost pro památku!

Za podporu technické památky obdržíte od nás poštou na památku tématickou pohlednici a leták s informacemi o naší lokomotivě a vagónech Výletního vlaku

Očekávané doručení odměny: červenec 2017

Počet odměn není omezen

Odměna nedostupná

500 KčPomůžeme!

Kromě poděkování na pohlednici a letáčku o našem vlaku od nás obdržíte magnetku a hrnek s tématem Jemnícké dráhy - ať to spolu pak můžeme pořádně zapít! :-)

Očekávané doručení odměny: červenec 2017

Počet odměn není omezen

Odměna nedostupná

1 000 KčSvezeme se!

Vážíme si toho, že Vám skutečně záleží na tom, aby lokomotiva opět jezdila! Proto můžete jet s námi jednu jízdu tam i zpět zdarma jakýmkoli vlakem, který si vyberete. K tomu budeme mít pro Vás na památku hrníček a kalendář o lokomotivě, kterou jste nám pomohli zprovoznit a certifikační list - ozdobné poděkování na formátu A3 s vaším jménem.

Očekávané doručení odměny: červenec 2017

Počet odměn není omezen

Odměna nedostupná

2 000 KčExtra jízda!

Za takovýto extra dar máte od nás pozvánku mezi VIP společnost - zdarma jízdu speciálním vlakem s rautem, vedeným nově opravenou lokomotivou z Jemnice do Třebelovic a zpět. Vlak bude vypraven v sobotu 14.10.2017. K odměně patří dále 2 zpáteční jízdenky zdarma na jakoukoli naší jízdu, kalendář, hrneček, certifikační list - ozdobné poděkování na formátu A3 s vaším jménem a pamětní mince přejetá tímto VIP vlakem.

Očekávané doručení odměny: říjen 2017

Počet dostupných odměn: 21/30

Odměna nedostupná

5 000 KčZařídíme to!

Za tento mimořádný dar Vás čeká mimořádná odměna. Nejenom, že budete pozváni na VIP vlak s rautem vypravený z Jemnice do Třebelovic a zpět dne 14.10.2017, ale zároveň Vás svezeme na lokomotivě a budete moci přímo pozorovat řízení vlaku s odborným výkladem strojvedoucího. Kromě kalendáře a hrnečku obdržíte certifikační list - ozdobné poděkování na formátu A3 s vaším jménem a 4 jízdenky na jakýkoli náš vlak s roční platností.

Očekávané doručení odměny: říjen 2017

Počet dostupných odměn: 3/4

Odměna nedostupná

10 000 KčJe to Vaše!

Ano, tímto se stáváte hlavním sponzorem opravy lokomotivy. Naše vděčnost bude vyjádřena uvedením Vašeho jména, či jména Vaší firmy na gravírované plechové tabulce umístěné viditelně na kapotě opravené lokomotivy. Samozřejmě k této odměně patří všechny výše uvedené odměny nižších kategorií dle Vašeho výběru. Zároveň můžete počítat s našími trvalými sympatiemi ve Váš prospěch i v budoucnu.

Očekávané doručení odměny: říjen 2017

Počet dostupných odměn: 2/3

Odměna nedostupná