Fáze agendy
Aby na centrálním Mecatolu Rex zasedla Galaktická rada, musí některý z hráčů nejprve prokázat svůj dostatečný vliv.
Po věky se vnější hranice Lazaxského císařství rozšiřovala. Jak byly obydlené systémy objevovány a připojovány k říši, Lazax dovoloval těmto nově nalezeným civilizacím vstoupit do Galaktické rady – řídícího orgánu, který reprezentoval potřeby a hlasy lidí říše. Velké rasy – Xxchané, Hacanové, Letnevové, Hylarové, Lidstvo a N’orrové – ty všechny byly v radě zastoupeny, stejně jako stovky menších civilizací a nezávislých systémů.
Pokud bych měl jmenovat nějaký konkrétní herní mechanismus, který mi na Twilight Imperiu doslova učaroval, bylo by to zasedání Galaktické rady, které nastává každé kolo od okamžiku, kdy některý z hráčů překročí Moře bezútěšnosti a vstoupí do prastarého paláce, aby ustanovil novou vládu.
Hráči hlasují v politických agendách, které mohou mít trvalé důsledky na hru. A tím myslím opravdu zásadní důsledky, které mohou úlplně otočit poměry sil a nejednou se budete muset přizpůsobit úplně jiným podmínkám. Není to ale čistá náhoda jako v jiných hrách, kdy si vytáhnete kartu události z balíčku a ta vám řekne, co máte udělat.
Ve hře Twilight Imperium budete od jednoho okamžiku volit nové zákony a nařízení. Některé z nich mají okamžitý efekt a mohou být velmi jednoduché - typu hráč s nejvíce vítěznými body získá další vítezný bod. Jiné mohou být složitejšími zákony, které pokud vejdou v platnost, ovlivní všechna následující kola.
Výsledek ale máte v rukou vy - hráči. O každém zákonu či nařízení se hlasuje a počty hlasů, které můžete ve volbě využít, jsou dány planetami, které máte v držení. Některé planety jsou dobré na výrobu a jiné na politické debaty, právě chytré využívání jejich zdrojů je klíčové pro vítězství ve hře.
Velmi zajímavou změnou oproti 3th edici je také to, že hlasujete rovnou o dvou kartách. To vás přivádí na řadu těžkých rozhodnutí, protože hned v prvním hlasování nemůžete vyplýtvat vše, co máte k dispozici. Musíte si ideálně něco ponechat i do hlasování dalšího, aby neprošel zákon, který by vás mohl hodně poškodit. Zároveň musíte balancovat mezi samotnou politickou fází a zbytkem herního kola, protože zdroje planety, můžete potřebovat i jinde.
Toto všecho jsou ohromně důležitá herní rozhodnutí, která formují každou partii. Díky zákonům a nařízením nebudete nikdy hrát dvě stejné hry Twilight Imperia a navíc si užijete atmosféru zasedání Galaktické rady včetně případného uplácení, uzavírání dohod a spojenectví. Budete utvářet svou hru a zapisovat příběh, na který budete vzpomínat ještě dlouho po té, co vše sklidíte ze stolu. To garantuji.
Petr
---
poznámka pod čarou: V této novince jsem pozměnil některé názvy a herní termíny tak, aby pokud možno odpovídaly chystanému překladu hry, na kterém se již začalo pracovat a brzo vám ukážeme nějaké výsledky. Tak zůstaňte s námi a těšte se na Twilight Imperium v češtině!